Monday, March 10, 2008

مش انا

صحيت النهاردة
حاسس اني مش انا
يعني دي مش ضحكتي
والوردة اللي في ايدك مش وردتي

عارفة
انتي كمان مش انتي
شكلك برضو متغير
يمكن نمتي متأخر ؟
ولا انا اللي منمتش كويس
ومش شايف تفاصيلك
تحبي نتقابل ؟
انا ممكن اجيلك

خليها في نفس المكان
ولا اقولك
بلاش
اصلو ذكرياته حلوة
والمرة دي شكلها نكد واحزان
تفتكري احنا اتهزمنا
ولا اتكسرنا
ولا كترت الاحزان
فاكرة زمان ؟
لما انتي كنتي شبهك ؟
كنت بحب شكلك وقتها
كنتي شبه فيلسوفة
محبوسة بين اربع جدران

تشربي ايه ؟
قهوة مظبوط ؟ ولا حاجة ساقعة ؟
خليها ميا
يمكن تدوب الاسية
او ترجع الحنية
اللي راحت وشكلها مش راجعة
انتي معايا ؟
ولا مش سامعة ؟؟

بالمناسبة صحيح
هو اللي فات ده كان جد
ولا مجرد تلميح
؟؟؟؟؟؟............
اصلي مبحبش علامات الاستفهام
عارفة الحب بقى بكام ؟

اقولك على سر
بس مش عايز قر
انا توهت من نفسي
......
اه بجد زي ما بقولك كده
كنت ماشي معايا في الشارع
وفجأة ايدي سابت ايديا
بتلفت حواليا
ملقتنيش
قولت بركة يا جامع
اهو راح مش راجع
بس تخيلي اني وحشتني
اصلي كنت طيب معايا
وبجبلي ورد وهدايا
ولعب اطفال
مانا اصلي كنت عيل وقتها
بس اهي مرحلة وخدت وقتها

من فضلك
الحساب
ده انا نسيت المحفظة
تقريبا انا اخدتها مني
غصب عني
هتحاسبي ؟
.....
طب حاسبي
انا مش قولتلك من بدري
اني

صحيت النهاردة
حاسس اني مش انا

6 comments:

Salsal said...

a7eb arfa3lak elkoba3a ..
:D mesh ha2ool 3'eer keda
salma.

brilliant said...

tmam 7'aliha t7aseb hea

ensan-3ady said...

3eib ya shimo
mesh ana elly tesref 3alaya wa7da set :)

brilliant said...

bs hya testahel ya salem more than

Anonymous said...

wana kman batoh men nafsy sa3at bas mesh mohem bal2iny fe ela5er.RadwaNiazy

Anonymous said...

tefteker e7na ethazamna wala enkasarna wala ketret el 2a7zan..?ya fanan