Friday, March 7, 2008

نافذة على العالم

الليلة انا ملك

ومملكتي حدودها عيونك

وطريقي واضح المعالم

ماهو اصل عيونك

نافذة على العالم


الليلة انا ملك

ومملكتي حدودها الأرض

بخطوط الطول وخطوط العرض

ومعنديش مظلوم ولا ظالم

ماهو اصل عيونك

نافذة على العالم


الليلة انا ملك

ومملكتي حدودها السما

صحيح عاشق غلبان انما

صابر وراضي وحالم

ماهو اصل عيونك

نافذة على العالم


الليلة انا ملك

ومملكتي حدودها جمالك

قلبي غافلني وجالك

وازاي ده حصل

الله هو العالم

ماهو اصل عيونك

نافذة على العالم


الليلة انا ملك

ومملكتي حدودها قوامك

وقلبي معاكي فين ما تروحي

وراكي وقدامك

قالوا عليكي حوا

وقالوا عليا ادم

ماهو اصل عيونك

نافذة على العالم


الليلة انا ملك

ومملكتي حدودها الزمن

وبلمح في عينيكي ضحكة

وانا بس اللي اقدر ع التمن

بحرها غويط وهروح عايم

ماهو اصل عيونك

نافذة على العالم


الليلة انا ملك

ومملكتي حدودها قلبك

انا اكتر واحد حبك

اعرفك بنفسي

وبقولك ع اللي في نفسي

ماهو اصل عيونك

نافذة على العالم


الليلة انا ملك

ومملكتي هي عيونك

وعيونك نافذة على العالم

3 comments:

Salsal said...

:D mesh elleela bas enta malek
elleela we kol leela

awesome begad , i loved it so much ..
this stanza bas mesh 7asaha awy


قلبي غافلني وجالك
وازاي ده حصل
الله هو العالم

something in it didn't feel right .. maybe 7asaha a little mostahlaka . i dunno
bas over all . ;) u r a king
;) ma3 eno elmalek howa elmalek "mouneer"

salma ..

ensan-3ady said...

ana ba2a elly arfa3lek el qoba3a talama tele3ty "mounirian"..

tammam gedan :)

Salsal said...

:D 3eeb ,, dana mounerian adeem we mot3aseb kaman ...
:D bas it's a good news that u r mounerian too .. ana 2olt bardo elkalam elgamed dah lazem ely yektebo yeb2a 7ad beyfham