Wednesday, April 23, 2008

روبن هود

ياما تاهوا في سحرك ناس
ياما غرقوا في بحرك ناس
كتير مساكين وغلابة
داقوا من نفس الكاس
لكنك للأسف معرفتيش
اني اسد في قلب الغابة
نمر في وسط الديابة
انا حاجة كتير مختلفة
لا تدوب ولا تشتاق
ولا تموت من الفراق
انا روبن هود العشاق
صعيدي ميفوتش التار
فلاح
ولا عمري رضيت بالعار
انا النار...
اللي بتحرق النار
كان لازم تفهمي
اني غيرهم
وان انتي زيهم
مش غيرهم
زي اللي راحوا
ومش فاكرهم
ذنب ناس يخلصوا واحد
وانا واحد....
وانا روبن هود العشاق
انا اسمي...
مش زي بقية الاسماء
انا أستاذ في الوفاء
انا بالنسبة لك نقطة فاصلة
يعني من بعد مني
فصلة....
ومن اول السطر
تعيدي التفكير
في التكوين التقليدي للأشياء
معرفتيش اني واحد كامل
وسط ناس كتير أشلاء
معرفتيش ان انا
روبن هود العشاق
انا درس....
في صورة انسان
انا كلمة....
والكلام مليان
انا الحاضر...
مش اللي كان
اكيد دلوقتي فهمتي
معنى كلمة ذكاء
مع تحياتي...
روبن هود العشاق

5 comments:

Anonymous said...

wel mara de nerfa3 elkoba3a le robin hood ..
really nice one ..
salma

Anonymous said...

مش عارفه ليه افتكرت مسلسل سلطان الغرام لما قريت
Hanea

ensan-3ady said...

مين سلطان الغرام ده ؟

Anonymous said...

ده خالد صالح
في المسلسل
كل ما واحده تشوفه تحبه علي طول و هو بينقي
Hanea

ensan-3ady said...

حلوة دي
:)